ترفندهای InDesign
نوشته شده توسط : مریم

۱-برای سبکهای خود ، یک Style Sheet بسازید.
بطور کلی استفاده از استایل ها در این دیزاین جزو اصول اولیه و اساسی نرم افزار ایندیزاین است و از مزیت‌های زیادی برخوردار است. مثلا تنها با تغییر استایل مربوط به تیترها تمامی ویژگی‌ها اعم از فونت، رنگ، تورفتگی سطر اول، فاصله با پاراگراف قبلی و بعدی و … بصورت اتوماتیک عوض خواهد شد و نیاز به تغییرات تک تک این تیترها نیست.

پاراگراف استایل یک ویژگی مفید در InDesign است. ادغام این ویژگی می تواند بهره وری شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد و مدت زمانی را که برای تهیه داکیومنت خود صرف می کنید کاهش دهد.

لیست کاربردی ترین میانبرهای نرم افزار In Design

پاراگراف استایل بسیار کاربردی ست و به شما در ایجاد یک طرح بهتر کمک می کند و موجب صرفه جویی در زمان می شود. بسیاری از کاربران InDesign از این قابلیت استفاده نمی کنند.

ایجاد همه سبک ها در یک داکیومنت ممکن است سخت باشد. اما برای حفظ سازگاری طرح ، اعمال تغییرات مؤثر یا استفاده از ویژگی هایی مانند Table of Contents یا Hyperlinks ، بسیار مهم است.


شما می توانید پروژه های خود را مستقیماً از Style Sheet شروع کنید ، یا می توانید از آن به عنوان مرجع برای ایجاد داکیومنت InDesign خود استفاده کرده و استایل ها را از این سند وارد کنید.

با استفاده از این ترفند ، در زمان راه اندازی خود صرفه جویی می کنید و مطمئن خواهید بود که سبک های شما به درستی تنظیم شده اند و هیچ تنظیمات دیگری وجود ندارد. (چیدمان ، زبان و غیره) ، و با تنظیم “based on ” و ” “next styleدر سبک های پاراگراف خود ، می توانید به روند ایجاد سند سرعت ببخشید.

۲- از قالب های(تمپلیت های) InDesign استفاده کنید.
اگر غالباً با داکیومنت هایی کار می کنید که دارای همان طرح و یا حتی محتوا هستند (مانند یک کتابچه راهنمای کاربر ، یک مجله ، یا یک خبرنامه و غیره) ، ممکن است لازم باشد مفهوم Style Sheet را که در بالا دیدیم ، در قالب ها گسترش داده و صفحات ، حاشیه ها ، خطوط ، قسمت های مشترک و غیره را به آن اضافه کنید.

تمپلیت یک داکیومنت در InDesign است که پس از باز شدن ، به عنوان یک سند جدید بدون عنوان باز می شود.


شروع پروژه ها با یک تمپلیت ، فواید زمانی زیادی دارد. این همچنین در کارهای گروهی بسیار مفید است زیرا این اطمینان را به شما می دهد که همه افراد ، پروژه را از یک مکان شروع می کنند و یک کار منظم و پیوسته بین همه ی اعضای گروه ایجاد می شود.

واضح است که نیاز نیست فقط روی اسناد خود کار کنید ، بلکه می توانید یک الگوی InDesign آماده را دانلود کنید و از آنجا شروع به کار نمایید.

طرح بندی مطالب با سرعت زیاد
قدم بعدی پس از ایجاد یک پایه محکم برای پروژه ، وارد کردن سریع مطالب در سند است. پاراگراف استایل در اینجا تفاوت بزرگی ایجاد می کند ، اما ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به شما کمک کند ، خواه اینکه در حال کار روی یک کتاب ، یک کتابچه راهنمای کاربر ، یک کاتالوگ و… باشید.

۳- از گزینه متن اصلی استفاده کنید.
بیشتر اوقات ، به ویژه با کتاب ها یا کتابچه های راهنمای کاربر ، متن از یک سند از پیش فرمت شده یا به صورت فایل Word یا یک فایل RTF تهیه می شود.

کار شما این است که این متن را وارد داکیومنت خود کنید و به آن سبک مناسب بدهید.

اگر قبلاً این کار را انجام داده اید ، می دانید که برای ایجاد صحیح تمام صفحات و جریان متن در سند چقدر زمان لازم است.

این کاری است که InDesign می تواند خودش انجام دهد – فقط با چند کلیک می توانید متن را وارد کنید و اجازه دهید InDesign بطور خودکار صفحات و فریم های متن را ایجاد کند.

 برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....





:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: